I morse vaknade vi hemma hos Staffan Skott och hans fru Maria Nikolajeva i Milton utanför Cambridge. Efter frukost och en titt på Marias fantastiska dockskåpssamling, byggd av henne själv, åkte vi ner till London och Bob och Carl-Anton för att lasta av den överfulla bilen.
När vi ändå hade lite tid över hjälpte vi till att packa allt i lådor innan vi kontaktade Schenker för att boka tid för hämtning av allt till på fredag. Bob lyckades få dem att lova att vara här mellan 9 och 11 vilket blir perfekt för oss.
Jag slog också en signal till Edwin i Rickmansworth och undrade om vi kunde komma över en sväng redan i dag för att hämta det tredje lasset av Flying Saucer Reviews arkiv, och det gick bra. Så klockan 13 gav jag och Håkan oss iväg för att packa i Edwins garage.
En timma senare är vi där och möts av en glad och positiv Edwin som är hur nöjd sim helst med att att vi nu kör hela arkivet till Sverige. Annat lät det bara för två år sedan då han visserligen för första gången under alla år av besök sa att vi kunde ta med några få lådor men absolut ville kunna få tillbaka dem.
Nu pratar han in ett litet tal på min IPad om hur bra det är att allt går till AFU.
Vi packar i över en timme och ibland är Edwin med och hjälper till men den mesta tiden har han patienter att ta hand om på sin mottagning på andra sidan garaget. Jag och Håkan lyckad fylla bilen till sista centimetern och tvingas faktiskt lämna en låda med 1960-tals FSR kvar i garaget. Edwin behåller också en del, men inte mycket. Och, säger han, han har några guldkorn kvar till oss nästa gång.
När vi åkte därifrån gick bilen på knäna och jag fick köra i högst 80 kilometer i timmen på motorvägen för att vara säker på att bilen inte skulle gå sönder.
Framme hos Bob Rickard har Carl-Anton och Bob, som jag ringt och förvarnat, lyckats fixa en P-plats utanför huset så att vi kan bära in allt material. Sedan är det bara att börja packa i kartonger igen. Och nu har vi packat 250 kartonger sammanlagt. Men mer är att vänta och vi kommer nog att närma oss 300 kartonger innan allt är klart.
För säkerhets skull beställde vi 100 kartonger till i dag och de som blir kvar ska sparas till nästa år
Anneli slår en signal och berättar hur det går med hallrenoveringen och vi konstaterar att vädret här i England har varit betydligt bättre än hemma och även i dag har vi haft över 20 grader.
Framåt kvällen får vi spaghetti med köttfärssås och drack våra sista öl.
Pratade en lång stund med Buforas ordförande Matt Lyons som är en viktig kontakt i England. Har vi möjlighet ska vi försöka träffas på onsdag.
Och så gick jag, Carl-Anton och Håkan till Off-License-butiken i kvarteret intill och köpte några öl. Jag har knappt hunnit dricka några på den här resan. Mest suttit bakom ratten.
Medan jag skriver blogg och dagbok (som jag alltid gör på resor) pratar Carl-Anton och Håkan om låtar de minns. De går och lägger sig före 23 medan jag sitter kvar i köket och skriver. Bland annat försöker jag få ordning på onsdagen som set ut att bli en fullspäckad dag.
Serieboken som skapade namnet Foo Fighters på det uofenomen som de allierade piloterna rapporterade under andra världskriget. Donerat av Dave Sankey.
Bob Rickard med en signerad Charles Fort-bok.
Några av hundratals saknade Buforarapporter i original som vi har spårat.