Väcktes vid tvåsnåret av att några amerikanska ungdomar som jag delat hiss med i går stod och gapade ute i korridoren och sedan var det svårt att somna om på ett tag. Min kroppsklocka var ju tidig förmiddag fortfarande. Men när jag vaknade på riktigt klockan 07 Torontotid så var det i alla fall inget problem med att gå upp. Jag ska ju ändå vara här så kort tid att det inte är någon idé att försöka ställa om rytmen.
Frukosten på nedre plan var bra med bacon, korv och äggröra som jag är van vid från England. Riktigt fina smoothies blev till en fin efterrätt.
Ute regnar det så jag stannar nog inne och läser i väntan på att bli upphämtad av produktionsbolaget för vidare färd till studion där inspelningen ska göras. Bilen ska komma 13 och allt vara klart till 15 då jag får skjuts ut till flyget som går mot Bryssel 18.25 med ankomst 07.45 lokal tid i morgon. Sedan byte till ett plan mot Stockholm 9.00 och då hoppas jag slippa springa. 11.25 landar jag på Bromma och tänker nog ta mig raka vägen till jobbet. Vi får se. Börjar ju 14.30 så egentligen är det ingen större idé att åka hem emellan.
Nedan kan ni se en bild på mitt rum här i Toronto. Skön säng, en jätteteve och dataplats med alla möjliga uttag i väggen framför. Klockan 11 checkade jag ut och satte mig i lobbyn med en kall Pepsi och kollade lite mejl.
PS: Nu sitter jag på flygplatsen, batteriet snart slut och sladden trasig. Så jag lägger in en bild från intervjun här överst. Inspelningen gick bra, vi körde mellan 14 och 15. Korta svar på tusen frågor som sedan ska klippas ihop tillsammans med en återskapning av Knut Lindbäcks observation vid Kölmjärv den 19 juli 1946. Det gällde att hålla tungan rätt i munnen och att ha alla fakta i huvudet så att allt skulle levereras vid rätt tidpunkt. Intervjun gjordes av producenten Michael Allcock och vi höll tidsschemat precis. Alla var i alla fall nöjda och glada efteråt och jag var tacksam att få tvätta bort sminket. På väg ut så träffade jag ett par killar från Mufon som också skulle intervjuas för samma programserie. Nu väntar sju timmar på flyget, i första klass, så det ska jag nog överleva.
Michael Allcock och undertecknad före intervjun.
Intervjuaren satt i mörker och jag i starkt ljus.
Undertecknad med klappan.
Min chaufför, Taylor Flook, var en trevlig bekantskap.
Rummet.
Litet drama utanför hotellfönstret. Men ingen eld.